E html> چرا سایت داشته باشیم؟ - جهان فکر
خانه / نوشتن / چرا سایت داشته باشیم؟

چرا سایت داشته باشیم؟

به نظر شما چرا بایستی سایت داشته باشیم؟ به طور حتم این روزها خیلی‌ها از جمله شما درگیر این موضوع هستید که چرا بایستی وب سایت بزنیم. چرا بایستی برای رونق بخشیدن به فعالیت، محصولات و خلاصه هر چیزی که تولید می‌کنیم، در فضای اینترنت هم به معرض نمایش بگذاریم و اطلاع‌رسانی کنیم. آیا این کار ضرورتی دارد. اصلاً این کار چه مزیت هایی دارد.

در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد دلایل راه اندازی وبسایت بدانید. با من فرزانه کردلو نویسنده این مقاله در جهان فکر همراه شوید.

 

 

 

lunching-Web-site-writer-content

 

سایت چیست؟
بیایید در ابتدای صحبت‌هایمان در کنار هم چیستی مفهوم سایت را بررسی کنیم. به طور حتم این روزها کمتر کسی را سراغ داریم که در تب‌و‌تاب استفاده از اینترنت و خدمات آن، واژه سایت را نشنیده باشد. شاید هم افرادی باشند که از این موضوع بی‌خبرند و این مسئله می‌تواند تعداد انگشت شماری را در برگیرد. البته در هر موضوعی استثنائاتی هم وجود دارد. ما اکثریت را در نظر می‌گیریم.

بگذریم، سایت‌ها با انواع کاربری(خبری، شرکتی، فروشگاهی و …) و البته برندهای مختلف و … فضایی را به وجود آوردند تا افراد مختلف بتوانند خدمات، فعالیت فردی یا گروهی خودشان را در دورترین نقاط کشور حتی دنیا به مخاطبین خود ارائه دهند. این مسئله فوق العاده است. بله، بدون ارتباط فیزیکی و حضوری هم می‌توان در دهکده جهانی به بازاریابی پرداخت و در عین حال محصولات و خدمات را آن هم به میزان بالایی به فروش رساند.

 

instagram

از سویی، در دنیای امروز کسب و کار یکی از روش‌های تبلیغ و دیده شدن همه نوع خدمات، محصولی و … در میان عموم مردم، کمک گرفتن از دنیای شگفت انگیز سایتsite است. پس، وقتی چنین موقعیت و فرصتی وجود دارد، چرا با کمترین هزینه تارنمای خود را راه اندازی نکنیم و بین رقبا عرض اندام نکنیم. بنابراین، از هم اکنون برای ثبت دامنه(آدرس سایت خود) و خرید هاست(فضای کاری سایت) خود اقدام کنید. بر این نکته هم حواستان باشد. اسم دامنه شما می‌تواند هر چیزی باشد. منتها برای آدرس سایت می‌توانید از نام و نام خانوادگی خودتان، نام مورد علاقه فعالیت تان، اسم شرکت و … بهره بگیرید.

در ادامه صحبت‌هایمان، بیایید در بخش بعدی به این موضوع بپردازیم که چرا سایت؟!، وقتی شبکه های اجتماعی محبوبی چون اینستاگرام و تلگرام و … وجود دارد.

 

چرا بایستی سایت بزنیم

حال که متوجه شدید. سایت چیست. شاید هنوز هم به طور کامل پاسخ این سوال را دریافت نکردید که چرا بایستی به کمک هاست و دامنه سایتی برای فعالیت، شرکت، شغل و … خودتان داشته باشید.

 

یکی از علت هایی که سایت و راه اندازی سایت روی بورس است. آن است که، بایستی این حقیقت را قبول کنیم که شیوه دیده شدن محصولات، خدمات در دنیای کنونی فرق کرده است. امروزه افراد بنا به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند برای یافتن سوال و نیاز خود ابتدا یک جستجویی در گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام دهند و بعد برای آن کار اقدام کنند.

 

telegram

وقتی کلی موسسه، مرکز و … در دنیای وب وجود دارد و به نوعی آماده هستند در کمترین زمان به شما انواع خدمات را ارائه دهند. چرا به سراغ سایر روش‌ها برویم. اگر شما هم سایت داشته باشید، می‌شوید یکی از همین مراکز و وبسایت‌هایی که افراد شما را برای دیدن خدمات آن انتخاب می‌کنند. نظرتان چیست؟

 

 

concept-landing-page-website-setup-jahan- fekr

 

شاید خیلی این جمله را شنیده باشید. در موتورهای جستجویی چون گوگل و … از مرغ تا جون آدمیزاد را می‌شود پیدا کرد. این جمله گواه این مسئله است که اینترنت و انواع محتوای آن با موضوعات مختلف به قدری زیاد است که حد و مرزی برای خود قابل نیست. هر چیزی را که دنبالش باشید. اگر سرچی در گوگل و … بیاندازید. در کمتر از چند ثانیه وبسایت‌هایی که حول نیاز شما، محتوا تولید کردند بالا می‌آیند. در ادامه هم شما را با کلی اطلاعات و خدمات احاطه می کنند. بدون شک سوال و نیازتان هم بدون جواب نخواهد ماند.

 

بدین ترتیب شما می‌توانید بدون نگرانی از همه خدمات، محصولات و محتواهای سایت مورد نظرتان دیدن کنید، بدون اینکه حتی جابجایی فیریکی صورت گرفته باشد. به عبارتی هر سایت حکم یک مغازه، دفتر کار و … در دنیای اینترنت دارد. صفحه سایت هم حکم ویترین محل کارتان را دارد.

 

از طرفی هم، دیگر نیاز نیست افراد برای دانستن یک موضوع دست به دامن این و آن شوند. یا راه طولانی را در ترافیک و … طی کنند تا به آن محصول یا خدمات دسترسی داشته باشند.
شما در کسری از ثانیه می توانید جواب سوالاتی که از قبل نمی‌دانستید را بیابید.

وقتی طی ۲۴ ساعت شبانه روز در هر موقعیت و شرایطی هستید می توانید از اینترنت و خدمات انواع سایت ها استفاده کنید. چرا نه؟ چرا خود را از دریای بیکران اطلاعات محروم کنیم. یک سوال مهم تر چرا؟ چرا شما در این دریای بیکران و نامحدود حرفی برای گفتن و ارائه خدمات و محصولات خود نداشته باشید.

 

بنابراین معطل نکنید و سایتی را برای خودتان دست و پا کنید.

 

چرا از این فرصت استفاده نکنید و با کمترین هزینه سایتی را دایر نکنید که مخاطبین و کاربران بیشماری در آن هستند. کافیست که کاربران و طرفداران تان برند و خدماتتان را بشناسند. به طور حتم روزی هم به ویترین سایت شما سر می‌زنند از محصولات و … آن دیدند می‌کنند.

 

 

business-people-working-laptop-web-site-designe-writer

پس، در ادامه فعالیت تان در وبسایت، اگر نظرشان و اعتمادشان را جلب کنید. حتی علاقمند می‌شوند بیشتر از خدمات و محصولات و … را نیز تهیه و استفاده کنند. بنابراین، از همین الان برای داشتن سایت یک فکری بکنید. کار سختی نیست. با ثبت دامنه و خرید هاست. بله با یک سایت ساده هم می‌شود کار را شروع کرد. فقط شروع کنید. وقتی قرار است به مرور بهتر شویم، چرا با کار ساده تر و سایت ساده تر شروع نکنید.

 

البته شرکت ها و موسسات معتبری هم هستند که با دریافت هزینه‌ای اقدام به راه اندازی سایت شما می کنند. همه این ها را گفتم. شاید هنوز در مسیر راه اندازی تارنمای ویژه خودتان در شک و تردید هستید. وقتی اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی هست. چرا سایت. وقتی می‌شود بدون هیچ هزینه‌ای اکانت اینستاگرام ایجاد کرد و به فعالیت مشغول شد.

 

سایت یا شبکه های اجتماعی کدامیک؟

راستی جواب شما چیست؟ سایت یا شبکه اجتماعی؟ برای این سوال هم جواب مناسبی داریم. ببینید اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی خوبند. ولی! ولی با محدودیت هایی که هنگام کار با انواع شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام مواجه هستید نمی‌توان Instagram را با سایت قیاس کرد. قبل اینکه قدری در این مورد صحبت کنیم.

نکته مهمتری را بیان کنیم. نکته مهم آن است که همه به اینترنت و گوگل دسترسی دارند ولی خیلی ها ممکن است به اینستاگرام و باقی شبکه های اجتماعی و … دسترسی نداشته باشند. شاید برخی ها هم علاقه‌ای به داشتن شبکه های اجتماعی نداشته باشند. این را هم در نظر بگیرید که اینستاگرام هم ممکن است روزی مثل فیسبوک از رده خارج شود و دیگر آن محبوبیت قبل را نداشته باشد.

 

 

lunching-Web-site-social-media

از طرفی، شما وقتی می‌خواهید مسئله یا سوالی یا حتی نیازی را جواب پیدا کنید به سراغ  گوگل می روید نه اینستاگرام. درست هست؟ در ادامه جستجوها هم سایت هایی که نیازتان را پاسخ دادند بر اساس رتبه بندی گوگل بالا می‌آیند. شما هم به ترتیب صفحاتی که جلویتان هست، چند موردی را انتخاب و از خدماتش و پاسخ هایشان مطلع می‌شوید. غیر از این است.

 

راستی وقتی اسم و فامیل خودتان را در گوگل جستجو می‌کنید. در مورد شما و فعالیت فعلی تان چه چیزی بالا می‌آورد؟ تا حالا فکر کردید؟

 

 

نکته مهم بعدی آن است که در اینستاگرام شاید بعد از مدتی محتوای تان خاک بخورد. یعنی دیگر کسی سراغی از آن نگیرد. در مقابل محتوای سایت با هر جستجو در گوگل برای شما در کسری از ثانیه رونمایی می‌شود. پس درنتیجه همیشه به محتوای سایت دسترسی دارید، منتها شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و …این گونه نیستند.

 

 

صحبت های خود را در این لحظه در مقاله پیشرو تحت عنوان چرا بایسی سایت داشته باشیم را به پایان می‌رسانم. نکته پایانی آن که اعتباری که در سایت هست در اینستاگرام وجود ندارد. در پایان این شما هستید که انتخاب می‌کنید برای تبلیغ و اطلاع رسانی وبسایت یا شبکه اجتماعی (Social Media)کدام را در اولویست قرار دهید

 

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

who-is-writter

نویسنده کیست؟ و بیان ۲۴ ویژگی یک نویسنده

  ۱-نویسنده کسی است که ابزار کارش کلمات است و هر لحظه با بودن در …

14 نظر

  1. سلام خانم کردلو عزیزم
    بسیار عالی و کاربردی نوشتید.
    دقت و نکته سنجی شما قابل تحسین است.🍃🌹

  2. سلام فرزانه جون، خیلی کیف کردم از خوندن این مقاله و ترغیب شدم برای داشتن سایت، چقدر خوبه آدم دوستان خوبی چون شماداشته باشه، موید باشید 🥰❤️

    • سلام محدثه جان
      ممنونم از شما دوست خوبم
      خوشحالم که مقاله ام دوست داشتی. بابت وقتی که گذاشتی و مقاله ام خوندی سپاس😊🌹🌹
      من هم در جمع دوست های خوب و نویسنده ای مثل شما خوشحالم و باعث افتخاره.
      موفق باشی 🌸

  3. عالی بود خانم کردلوی عزیز و پر از نکات مهم. به‌راستی که سایت در الویت قرار دارد. با آرزوی بهترین‌ها

    • سلام
      زهرای عزیز
      خداروشکر نوشته ام در قالب مقاله نظرتون جلب کرده و براتون کاربردی و مفید بوده. خوشحالم الویت اول تون سایت ه
      مشتاقم هر چه زودتر سایت شما و مطالب تون ببینم و بخونم. از شما هم ممنونم دوست خوبم وقت گذاشتین.
      موفق باشی 🌹🌹😊

  4. سلام خانم کردلوی عزیز
    ممنون برای انتشار این مقاله. من هم درتلاش برای راه اندازی سایت هستم و به اهمیت این راه ایمان آوردم.
    پایدار باشید عزیزم

    • سلام
      دوست خوبم 🙂
      چه خوب خداروشکر، کلی خوشحالم بابت این پیام تون. اگر نوشتن این مقاله باعث میشه حتی یک نفر به سمت توسعه کار و فعالیت ش قدم برداره. عالی
      بازم ممنونم که وقت گذاشتین و مقاله خونیدو نظرتون گفتید. خوشحال میشم اگر سایت تون راه اندازی کردید منم در جریان بذارید تا نوشته هاتون استفاده کنم.
      موفق باشی دوست نویسندم

  5. خیلی خیلی عالی بود من برای کسانی که میخواند سایتی رو راه بندازن پیشنهاد میکنم به سایت “وب باز” برن توی اونجا همه ابزار آماده رو داره که بتونید وبسایت خودتونو بسازید…همچنین پیشنهاد کتابهای “استراتژی خوب، استراتژی بد” و “برنامه ریزی به روش بولت ژورنال” رو دارم براتون برای پیدا کردن هدف و برنامه ریزی و شروع و مدیریت کسب و کارتون😍

    • سلام
      دوست خوبم
      ممنونم که وقت گذاشتین و مقاله ام خوندین.
      بخصوص اینکه نظرتون هم گفتین. از پیشنهادات عالی تونم ممنونم. 😊🌹🌹
      مطمئنن برای کسایی که میخوان سایت بزنن می تونه کاربردی باشه.
      بازم ممنونم دوست خوب و نویسنده
      پریسای عزیز
      موفق باشین 🌱🌺

  6. بانو فرزانه
    احسنت به قلم و دانش‌تون‌
    لذت بردم از این مطلب کاربردی

    • سلام
      آقای ارشد بزرگوار
      شما هم نویسنده توانایی هستین
      من در کنار شما و بقیه دوستان نویسنده کلی چیز یاد می گیرم.
      خوشحالم که براتون مفید و کاربردی بوده 🙂
      امیدوارم سایت شما هم هر روز بهتر بهتر بشه. در آینده نزدیک به کمک نوشته های خوب تون حتماً اتفاقات خوبی هم براش می یوفته.
      از شما هم ممنونم که وقت گذاشتین مقاله ‌ام خوندید.

      موفق باشین🌹🌹

  7. عالی بود عزیزم
    پر محتوا
    مرسی

    • سلام
      آنی عزیزم😊🌹
      چه خوب که مورد تایید شماست.
      شما که خودتون تو نوشتن استادین و هر روز تو گروه داستان نویسی ازتون چیز یاد می گیرم.
      واقعا ممنونم که زمان گذاشتین و هم اینکه نظرتون گفتین.
      نظرات همه شما شما دوستان برام ارزشمند از جمله شما آنی عزیز
      بازم تشکر🌹🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *