E html> معرفی کتاب کارخانه محتوا - جهان فکر
خانه / کتاب‌های محتوایی / معرفی کتاب کارخانه محتوا

معرفی کتاب کارخانه محتوا

content-ic-content- marketing-joe-pulizzi

اولین‌بار کتاب کارخانه محتوا توسط آقای آیدین داریان در دوره باشگاه محتوا به من و بقیه شرکت‌کننده‌ها در جلسات ابتدایی معرفی شد. همین موضوع باعث شد تا با شروع دوره فصل ۱۳ باشگاه این کتاب را تهیه و خواندنش را آغاز کنم.

در نهایت، من این کتاب را در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ از یکی از کتاب‌فروشی‌های شهر زنجان خریدم. البته قبل آن به چند کتاب‌فروشی سر زدم، متأسفانه نداشت. آن یک کتاب‌فروشی هم یک جلد از آن را داشت که نصیب من شد و خوشبختانه گرفتمش.

در نهایت کتاب را گرفتم و حین خواندن متوجه شدم نکات مفید و کاربردی در درون کتاب وجود داشت. ناگفته نماند که اجباری در تهیه کتاب نبود، هر کس می‌خواست می‌توانست آن را تهیه و مورد مطالعه قرار دهد.

به همین خاطر تصمیم گرفتم در حین معرفی کتاب، به مرور برخی از مهمترین نکات را در این صفحه برای شما مخاطبین جهان فکر یادآور شوم. 

کتابی که در مورد تولید محتوا و بازاریابی محتواست.

 

  • نام کتاب: کارخانه محتوا
  • نویسنده: جو پولیتزی
  • ترجمه: شایان تقی‌نژاد
  • نام انتشاراتی: نشر آموخته
  • تعداد صفحات: ۳۸۵ ص

 

فصل‌های مهم کتاب کارخانه محتوا

۱-شروع سفر

۲-نقطه مطلوب

۳-جهت‌گیری محتوا

۴-ایجاد پایگاه

۵-جمع کردن مخاطب

۶-متنوع‌سازی

۷-درآمدزایی

۸-در ادامه چه باید کرد؟

 

مهمترین نکات کتاب کارخانه محتوا

در این قسمت بخشی از مهمترین نکاتی که از خواندن کتاب کارخانه محتوا اثر جو پولیتزی دریافت کرده‌ام را  این‌جا برایتان یادآور می‌شوم:

-طی چهارسال ملالت‌آور، پس از هر روز کاری و در هنگام غروب، به صفحه‌ی رایانه‌ام خیره می‌ماندم و در اینترنت جست‌جو می‌کردم. باید راهی باشد که بتوانم با کلمات به تمام افرادی که در سراسر جهان زندگی می‌کنند دست پیدا کنم و از این راه درآمدی داشته باشم.

-در فرآیند ایجاد شرکتی که شکست خورد و شرکت دیگری که موفق شد، چیز مهمی کشف کردم؛ این‌که عاشق ایجاد کسب‌و‌کار هستم. به‌جای اینکه یک نویسنده سنتی باشم، کارآفرینی بودم که می‌توانست بنویسد و این کارم به‌خوبی نیز جواب داده بود.

 

instagram

 

content-marketing-writer-content-inc-Joe-Pulizzi

 

-بگذارید تکرار کنم: بر این باورم که امروزه قطعاً بهترین راه برای شروع کسب‌و‌کار ایجاد محصول نیست، بلکه ایجاد سیستمی برای جذب و ایجاد مخاطب است.

-چه یک شرکت نوپا و چه یک گروه خلاق در سازمانی بزرگ باشید، کارخانه محتوا با صبر و برنامه‌ریزی محتوایی درست جواب می‌دهد.

-سال‌های زیادی گذشت و در این سال‌ها، بیش از حد خوش‌شانس بوده‌ام، اما با فکر کردن به گذشته فهمیدم که دو عادت تفاوت بزرگی ایجاد کرده‌اند:

۱-نوشتن اهدافم 

۲-بررسی مستمر این اهدافم

-چرا این را می‌گویم و چنین چیزی چه ارتباطی با بازاریابی محتوا در این کتاب دارد؟ خب، باید بگویم خیلی به هم مربوط است.

-از دیدگاه شخصی (جو پولیتزی)، این دو کار همان‌هایی‌اند که باعث موفقیت‌های من در زندگی شخصی و حرفه‌ای شد‌ه‌اند.

-قرار نیست همه‌ی افراد کارآفرین باشند یا از روش کارخانه محتوا پیگیری کنند. چنین کاری به‎ترکیب منحصربه‌فردی از اشتیاق، چشم‌انداز، پشتکار، صبر، ایمان کورکورانه به موفقیت نیاز دارد. اما بر این باورم که باید متفاوت فکر کنیم و در نظر داشته باشیم که این انتخاب‌های به‌ظاهر امن چقدر می‌توانند ریسک‌دار باشند.

-کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک باید خوشحال باشند. امروزه در دسترس بودن فناوری به این معنی است که هر  کسب‌و‌کاری در هر صنعتی می‌تواند از طریق داستان‌گویی مستمر، مخاطبانی برای خود ایجاد کند. دیگر شرکتی که بیشترین بودجه بازاریابی را دارد بیشترین توجه‌ها را به خود جلب نمی‌کند.

درباره‌ی فرزانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *