E html> پایان کلاس آغاز دوستی های ماست - جهان فکر
خانه / نوشتن / پایان کلاس آغاز دوستی های ماست

پایان کلاس آغاز دوستی های ماست

jahanfekr- instagram- social- media

telegram

هفته پیش، روز شنبه، ۱۶ اسفند سال یک هزار و سیصد و نود و نه، ده جلسه از دوره نویسندگی خلاق آقای شاهین کلانتری یعنی نیمه اول دوره به پایان رسید. ناگفته نماند که دوره در این مدت به شکل وبینار در اسکای روم برگزار شد. قرار است در نیمه دوم  هر کدام از ما روی پروژه‌ای کار کنیم. در سه ماه بعدی در پروژه‌ی مورد نظر روی نوشتن یک کتاب تمرکز می‌کنیم. البته حدود یک ماه از آن تا حدودی گذشته است.  کمتر از ۶۰ روز آن باقی مانده است. خیلی هیجان انگیز است. این نکته را هم بگویم. این به خود ما بستگی دارد که موضوع کتابمان داستانی باشد یا غیر داستانی. من هم یک موضوع برای کتابم انتخاب کردم. اینکه کدامیک است؟ یعنی داستانی است یا غیر داستانی. ترجیح می‌دهم وقتی این دو و سه  ماه را به پایان رساندم. بیایم از کتابم برایتان بگویم. و بگویم بین داستانی و غیر داستانی کدامیک را انتخاب کردم.

 writting-class-online

این جلسه هر لحظه‌اش به شکل خاص و ویژه سپری شد. از همان ابتدا که آقای کلانتری این جمله را بیان کردند.

پایان کلاس آغاز دوستی های ماست

جمله جالبی بود. همه بچه های کلاس هم حس خوبی به این جمله داشتند، چون موقع ارسال پیام در اسکای روم می‌شد متوجه این حس خوب همه بچه های کلاس شد.  این را هم بگویم که در این سه ماه من با دوستان نویسنده خوب و فوق العاده‌ای آشنا شدم. هر کدامشان می‌توانند با قلم هایشان، نوشته های به یادماندی به یادگار بگذارند. البته هنوز هم با آنها در ارتباط هستم. علاقمندم ارتباطم را با این دوستان بیش از این گسترش دهم. دوستانی که در دورهمی دوره نویسندگی خلاق آشنا شدم. افتخار بزرگی بود که نصیبم شد.

هر ده جلسه که گذشت. برای من و  همکلاسی هایم کلی خاطره خوب به وجود آورد. در هر جلسه با کلی نکته و کتاب آشنا شدم. البته این روند همچنان ادامه دارد. به نوعی توقفی در دنیای یادگیری خواندن و نوشتن وجود ندارد. انگار کرونا با همه نا خوبی‌هایش(نمی‌خواهم بگویم بدی هایش) و خبرهای ناخوشایندی که داشت. دستاوردهای خوبی را هم به بار آورد. همین شکل گیری کلاس های آنلاین به صورت لایوهای زنده و وبینارها گواه این موضوع است.

writting-class-excersie

بخصوص برای کسانی مثل من که نمی‌توانند به صورت حضوری در چنین کلاس هایی شرکت کنند.

در این لحظه که دارم گزارش جلسه دهم را برایتان بازگو می‌کنم. یک جمله از بیل گیتس به یاد آمد. بی‌مناسبت نخواهد بود اگر آن را در این فضا برایتان نقل قول کنم. بیل گیتس می‌گوید:

هر گاه خبرهای بد را به عنوان نیاز به تغییر و نه یک خبر منفی پذیرفتید. شما از آن شکست نخوردید. بلکه چیزهای تازه از آن یاد گرفتید.

به نظرم با شیوع بیماری کرونا ویروس در مدت این یک سال تغییر و تحول اساسی و زیر ساختی در همه بخش های نه تنها کشورمان بلکه کل دنیا به وجود آمد. بهتر است این اتفاق را قدری از نیمه پر لیوان هم ببینیم. و فقط به بخش خالی لیوان توجه نکنیم.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

who-is-writter

نویسنده کیست؟ و بیان ۲۴ ویژگی یک نویسنده

  ۱-نویسنده کسی است که ابزار کارش کلمات است و هر لحظه با بودن در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *