E html> «بنویس تا اتفاق بیفتد» – جهان فکر
خانه / کتاب‌های نوشتن / «بنویس تا اتفاق بیفتد»

«بنویس تا اتفاق بیفتد»

نمی‌دانم شمایی که الان دارید این مطلب یعنی معرفی کتاب ۲۲۰ صفحه‌ی، بنویس تا اتفاق بیفتد را می‌خوانید، آیا قبلن این کتاب را خواندید یا نخواندید.

هر چه که هست دوست داشتم بعد از پایان خوانش کتاب قدری از این کتاب که در خصوص نوشتن است و البته تأثیرات آن برایتان بگویم.

در این کتاب دکتر هنری کلارست ترجمه جهان قطب شاهی- ندا رشیدی، از تأثیراتی که نوشتن در رسیدن به اهدافش داشته به نکات جالبی اشاره دارد و در لابلای آن اتفاقات و تجربیات جالبی از خود و سایر افراد بیان می‌کند.

 

instagram

 

من در این نوشته قرار است گزیده‌ای از نکات  کتاب دکتر هنریت کلاوسر  را برایتان به طور کوتاه و مختصر عنوان کنم. در صورت تمایل با من فرزانه کردلو تا انتهای مطلب همراه باشید.

 

۱-تمام اهداف‌تان را تنظیم کنید.

با سرعت و بدون درنگ بنویسید، حتی اگر این اهداف غیرقابل دسترس هستند. مقابل آنهایی که خیلی مهم هستند، ستاره بزنید و از اینکه چیزهای زیادی را می‌خواهید، نگران نباشید. حتّا هدف‌های به ظاهر نشدنی را هم ذکر کنید. از ته دل بنویسید و چیزی را از قلم نیندازید.

۲- وقتی می‌نویسیم، به جهان خبر می‌فرستیم، هی من حاضرم! و پیامی که به ما می‌رسد این است: برو، حرکت!
۳- رسم دنیا این است و این گونه است که با نوشتن اهداف، چرخ‌ها شروع به حرکت می‌کنند.

۴- بهترین زمان برای آشکار شدن آرزوهای درون ذهن، صبح زود است. ساعت را به مدت پانزده دقیقه زودتر از وقتی که معمولن بیدار می‌شوید کوک کنید و به محض اینکه بیدار شدید شروع به نوشتن کنید.

۵- من توصیه می‌کنم همیشه یک دفتر کوچک داشته باشید. این دفترچه‌ی کوچک به منزله‌ی صندوقچه‌‌ای برای افکار شماست.

 

telegram

 

 

۶-یک دفترچه‌ی جیبی تهیه کنید و در آن یادداشت کنید. کاغذهای جیبی، شما را آماده نگه‎‌می‌دارند تا سبک حرکت‌تان را در مسیر هدف تقویت کنید.

۷- من فقط بایستی صبور باشم تا خواسته‌هایم محقق شود.

۸- زندگی وابسته به یک تصمیم است.

۹- برای جین، نوشتن مثل درک کردن بود.

۱۰-نوشته‌ها یک روش شایسته برای خالی کردن خودش روی کاغذ و حرکت به سمت جلو بود. او باید از خودش حرف می‌زد تا از ترس‌ها خارج شود. این «ترس از صحنه» بخشی از روند هر کار جدید و دشواری است. اگر در زندگی ریسک نکنم به هیج جا نخواهم رسید. این آزمایش بزرگی است و می‌دانم که در آن قبول خواهم شد.

همچنان که در حال بیان نکات گلچین از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد هستیم، امیدوارم تا همین جا توانسته باشید با همین نکات کوتاه به اهمیت و ارزش کتاب پی برده و این کتاب را در قفسه کتابخانه حقیقی یا الکترونیکی‌تان  داشته باشید تا در صورت لزوم، بیش از پیش از خواندن و یادداشت برداری آن لذت ببرید.

 

۱۱- نوشتن ترس‌ها، رنج و اضطراب را از درون انسان بیرون می‌ریزد.

۱۲- نوشتن راه خوبی برای در هم شکستن احساسات منفی و همچنین واکنشی در میان کلمات و عمل نکردن به فکرهای مخرب است.

۱۳- پرش کن، پرش کن، به نوشتن ادامه بده!

۱۴- نوشتن فهرست یک راه تسویه حساب ذهنی است.

۱۵- نوشتن هیجان‌ها در زمان حال، چنان که گویی پیش از این امر مسلم و حل شده است. به خفظ ایمان کمک خواهد کرد، با وجود آنکه در آن زمان انجامش همچون سدی غیرقابل نفوذ حس می‌شود.

۱۶- آب(یکی از چهار عنصر حیات) یکی از رساناب خلاقیت است. نزدیک شدن به آب، مخصوصن آب روان، افکارتان را به جریان می‌اندازد.

۱۷- کم حرف می‌زنم و زیاد وش می‌‌دهم و سعی می‌کنم عمل کنم نه اینکه ادعا کنم. با هر کسی که برخورد می‌کنم او را مهمترین آدم می‌دانم.

۱۸- تأثیر نوشتن این است که شخص را از تخیل به تعهد سوق می‎دهد.

۱۹- یاد گرفتم از کامپیوتر استفاده کنم و این باعث شد که به نویسنده‌ی تیزهوش‌تری تبدیل شوم.

۲۰- وقتی مطلبی را یادداشت می‌کنید به آن معنا و مفهوم می‌بخشید.

۲۱-از طریق نوشتن به آنچه می‌خواهید دست پیدا می‌کنید و اینگونه به سطحی از آرامش می‌رسید.

۲۲- اگر می‌خواهید روز به روز موفق شوید باید هوای مردم را داشته باشید، همان مردمی که آنها هم هوای شما را دارند. این رمز موفقیت است.

۲۳- یک صفحه از نعمت‌هایی که دریافت کردید را یادداشت کنید.

۲۴- به رفتن مداومت کنید و همچنان بنویسید تا اتفاق بیافتد.

 

 

نکات زیادی در معرفی کتاب «بنویس تا اتفاق بیفتد»، دکتر هنریت کلاوسر وجود داشت که البته من یک تعدادی از آنها را اینجا در سایت جهان فکر فرزانه کردلو ثبت کردم، تا شما بیشتر با محتوای این کتاب آشنا شوید. و اگر علاقه‌مند بودید، آن را تهیه و در نهایت بخوانید و از خواندن آن لذت ببرید.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *