E html> نحوه استفاده از کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی و 5 ترفند برای تحقیق کلمات کلیدی - جهان فکر
خانه / نمونه مقالات کسب و کار / نحوه استفاده از کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی و ۵ ترفند برای تحقیق کلمات کلیدی

نحوه استفاده از کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی و ۵ ترفند برای تحقیق کلمات کلیدی

step-by-step-keyword-artificial-intelligence-guide

چندروزیست لابه‌لای پیگیری اخبار سئوی کسب‌و‌کارهای آنلاین‌‌ متوجه یک نکته مهم شدید. پی بردید ابزارهایی کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی روی کار آمده‌اند تا سریع‌تر هدف از جستجوی کاربر را درک کنند. همچنین این ابزارهای آنلاین در کوتاه‌ترین زمان کلمات کلیدی و عبارات مرتبط و دُم‌بلند را براساس کلمات کلیدی اولیه در اختیار قرار می‌دهند. همین موضوع سبب می‌شود به‌زودی با کم‌ترین تلاش و وقت‌ صرف‌کردنی جلوتر از رقبا در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید.

بنابراین، بهتر است هر چه سریع‌تر روش کار با این ابزارها یاد بگیرید تا به‌راحتی از رقبای خود پیشی بگیرید. در این مقاله سعی داریم بیشتر شما را با نحوه کار ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی آشنا کنیم.

چرا از هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی یک روش تازه برای بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل در اینترنت است.

در این خصوص تعدادی ابزار وجود دارند که می‌توان به کمک آن‌ها تحقیق کلمات کلیدی برای یک سایتی را انجام داد. استفاده از این ابزارها روشی به‌منظور یافتن هدف کاربری به هنگام بیشترین سرچ گوگل برای پاسخ به سوالاتش است، امّا هوش مصنوعی پای کار آمده تا کمبود داده‌های دقیق و درست این حوزه را برطرف کند. ازسویی هم تحلیل درستی از کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی را انجام دهد. در نهایت به کمک این ابزار در سریع‌ترین زمان صاحبان کسب‌و‌کارها نیاز مخاطب را برطرف می‌کنند.

ازطرفی، وقتی می‌توان برای موضوعاتی مانند یادگیری، استدلال و تصمیم‌گیری از هوش مصنوعی به‌جایِ هوش طبیعی انسان استفاده کرد، چرا از این فرصت بهره نبرد. پردازش زبان طبیعی یا همان NLP به درک و تولید زبان طبیعی می‌پردازد که بخشی از هوش مصنوعی است.

 

instagram

 

بنابراین، به کمک هوش مصنوعی و ابزارهای تحقیق کلمات می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط یا دُم‌بلند را پیدا کرد که این کار بر مبنای هدف کاربر و رقباست. به کمک این ابزار تجزیه‌ و‌ تحلیل حجم جستجو، دشواری یا فرصت هر کلمه کلیدی در کم‌ترین زمان در اختیار قرار می‎گیرد. حتی استفاده از روش تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی در تولید ایده و سرفصلِ محتوا براساس هدف جستجو و کلمه کلیدی هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

پس، در رتبه‌بندی گوگل برای این‌که جلوتر از رقبا باشیم، بهترین کار این است که از یافته‌های به‌روز ازجمله ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی استفاده کنیم. در ادامه مطلب بیشتر از دلایل استفاده از ابزارهای به‌روز برای تحقیق کلمات کلیدی برایتان می‌گوییم.

سرعت

همان‌طور که شاید خودتان هم تجربه داشته باشید، روش‌های قبلی تحقیق کلمات کلیدی زمان‌بر و وقت‌گیر هستند. درحالی‌که از طریق به‌کارگیری تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی تا حد زیادی در وقت صرفه جویی می‌شود.

در موقعیتی که انسان‌ها باید به‌صورت دستی داده‌های کاربر را جمع‌آوری و تفسیر کنند تا از طریق فرآیند وقت‌گیر و معیوب نتیجه کافی بگیرند. در این حالت هوش مصنوعی رویکرد کارآمدتری از خود به نمایش می‌گذارد. پس، ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی به کمک ماشین یادگیری، پردازش زبان طبیعی و برنامه‌نویسی الگوریتمِ پیشرفته، انقلابی در تجزیه‌ و‌ تحلیل داده‌ها ایجاد کرده است.

جمع‌آوری و تجزیه‌ و‌ تحلیل داده‌ها

سیستم هوش مصنوعی با جمع‌آوری مقادیر بالایی از داده‌ها از منابع مختلف، از جمله موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایت رقبا شروع می‌شوند. سپس این را داده‌ها تجزیه‌و‌تحلیل می‌کنند تا الگوها، ترندها (Trends) و رفتارهای کاربر مربوط به کوئری‌های جستجو را شناسایی کنند. این فرآیند پیچیده شامل بررسی نتایج موتورهای جستجو، ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی و نظارت بر عملکرد محتوا در سراسر پلتفرم است.

کشف کلمه کلیدی

الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده‌های جمع‌آوری‌شده را غربال می‌کنند تا کلمات کلیدی بالقوه را شناسایی کنند. پس، با این تفاصیل ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی در کنار ما هستند تا بهتر و دقیق‌تر نیاز مخاطب کسب‌و‌کارمان را شناسایی کنیم و او را به سوی خود هدایت کنیم. آن‌ها به شناسایی کلمات کلیدی حجم بالا و کلمات کلیدی خاص و دُم بلند کمک می‌کنند که تمایل رقابتی کمتری دارند، اما همچنان می‌توانند ترافیک هدفمند را هدایت کنند.

تجزیه‌ و‌ تحلیل پیش‌بینی‌کننده

مدل‌های یادگیری ماشینی می‌توانند کلمات کلیدی ِترَند را براساس داده‌های قبلی و رفتار جستجوی فعلی پیش‌بینی کنند. آنها از این اطلاعات برای تعیین دقیق محبوبیت بالقوه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. این به بازاریابان راهی برای پیش‌بینی تقاضا و ایجاد محتوای مرتبط، جذاب و با مخاطب هدف می‌دهد.

تجزیه‌ و‌ تحلیل کلمات کلیدی رقیب

این مزیتی است که کمتر بازاریابی از آن بهره می‌برد. ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی می‌توانند استراتژی کلمات کلیدی رقبا را تجزیه‌و‌تحلیل کنند. این بدان معنی است که می‌تواند تشخیص دهد که آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند و فرصت‌هایی را هم برای استراتژی شما پیشنهاد می‌کند. همچنین محتوای موجود را ارزیابی می‌کند تا شکاف‌هایی را برای بازاریابان برای هدف قرار دادن محتوای خود پیدا کند.

بینش تجربه کاربر(UX)

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند داده‌های تعامل کاربر را تجزیه‌ و‌ تحلیل کند تا بفهمد کدام کلمات کلیدی بهترین نتایج را به دست آورده‌اند. این موضوع شامل شناسایی این است که کدام‌ یک منجر به تعامل طولانی‌تر سایت، نرخ پرش پایین‌تر و نرخ تبدیل بالاتر می‌شوند. وقتی صحبت از تنظیم دقیق محتوا و ارتقای تجربه کاربر می‌شود، ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی بازاریابان را در مسیر درست راهنمایی می‌کنند.

در ادامه بحث در تلاش هستیم شما را با بیش از قبل با مزایای مهم استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی آشنا سازیم.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

در این مدتی که هوش مصنوعی وارد بازار دیجیتال مارکتینگ شد، همگی به این حقیقت پی بردند که با استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توان در زمان و منابع صرفه‌جویی کرد. صد البته که با این کار فرآیند کیورد ریسرچ خودکار هم می‌شود.

advantages-use-key-word-research-with-artificial-intelligence-AI

به هر حال این‎‌روزها هوش مصنوعی می‌تواند برای تحقیقات کلمات کلیدی بسیار مفید باشد، چه شمایی که در در حال حاضر در مرحله به‌روزرسانی یک استراتژی موجود باشید یا فردی که در حال ساختن یک استراتژی جدید از ابتدا باشد.

در دنباله‌ مطلب برخی از مزایای اصلی کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی آورده‌ شده است:

کارایی و سرعت

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند حجم وسیعی از داده‌ها را با سرعتی باورنکردنی تجزیه‌و‌تحلیل کنند و زمان مورد نیاز برای تحقیق کلمات کلیدی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این کارایی به شما این امکان را می‌دهد که تمرکز بیشتری روی کنار هم قرار دادن استراتژی و ایجاد محتوای با کیفیت بالا داشته باشید.

بینش‌های مبتنی بر داده

ابزارهای هوش مصنوعی از بینش‌های داده محور براساس تجزیه‌و‌تحلیل جامع رفتار کاربر، الگوهای جستجو و رقابت استفاده می‌کنند. این موضوع تضمین می‌کند که استراتژی کلمه کلیدی شما براساس داده‌های واقعی است نه شهود که نتایج بهتری را به‌همراه دارد.

هدف‌گیری دقیق

ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی به شناسایی کلمات کلیدی بسیار مرتبط و خاص، از جمله تغییرات کلمات طولانی کمک می‌کند. در درازمدت، این نوع هدف‌گیری باعث بهبود دقت محتوای شما می‌شود تا با هدف کاربر هم‌سو شود.

خوشه‌بندی کلمات کلیدی پیشرفته

تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی می‌تواند با شناسایی الگوها و روابط بین عبارات جستجوی مختلف، کلمات کلیدی را به‌طور مؤثرتر خوشه‌بندی کند، بنابراین استراتژی‌های کلیدواژه شما علایق کاربر و الگوهای جستجو را بهتر منعکس می‌کند.

 

telegram

 

در یک ابزار هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی به دنبال چه چیزی باشیم؟

در حوزه بازارایابی پویا تحقیق کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارد. ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی برای ارائه بینش دقیق‌تر و عملی‌تر تکامل‌یافته‌اند. در این بخش تصمیم داریم برایتان از حیاتی‌ترین ویژگی‌های استفاده از هوش مصنوعی در تحقیق کلیدواژه‌ها بگوییم. این ویژگی‌ها قرار است به ما نشان دهد که چگونه با تغییر استراتژی بازارایابی دیجیتال می‌توان نتایج موردقبولی را به نمایش گذاشت.

۱-تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها و بینش‌های پیشرفته

یکی از مهمترین مزایای ابزار کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی توانایی آن‌ها در تجزیه‌و‌تحلیل‌های پیشرفته است. این‌ها می‌توانند حجم وسیعی از اطلاعات را از منابع متعدد، ازجمله موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های رقبا پردازش کنند. با تجزیه‌و‌تحلیل این داده‌ها، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند ترندها نوظهور را شناسایی کنند، فرصت‌های پنهان را کشف کنند و بینش عمیق‌تری در مورد رفتار کاربر ارائه دهند. این سطح از تجزیه‌و‌تحلیل به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و استراتژی‌های محتوای خود را اصلاح کنند تا نیازهای همیشه در حال تغییر مخاطبان هدف خود را برآورده کنند.

۲-تجزیه‌ و‌ تحلیل پیش‌بینی

تجزیه‌و‌تحلیل‌های پیش‌بینی یکی از ویژگی‌های قدرتمند چنین ابزارهایی است که می‌تواند ترندهای آینده و رفتار جستجو را پیش‌بینی کند. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی‌، چنین ابزارهایی می‌توانند پیش‌بینی کنند که کدام کلمات کلیدی احتمالاً محبوبیت پیدا می‌کنند و کدام کلمات کلیدی از لحاظ ارتباطی relevance کاهش می‌یابند.

چنین آینده‌نگاری به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا با بهینه‌سازی محتوای خود برای کلمات کلیدی که ترافیک آینده را هدایت می‌کنند، از رقابت بازار جلوتر بزنند. تجزیه‌و‌تحلیل پیش‌بینی‌کننده به برنامه‌ریزی استراتژیک کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که تلاش‌های بازاریابی با ترندهای پیش‌بینی‌شده و علایق مصرف‌کننده هم‌سو هستند و در نهایت منجر به رشد پایدار کسب‌وکار می‌شوند.

۳-تجزیه‌ و‌ تحلیل رقابتی

درک توپوگرافی رقابتی برای هر کسب‌و‌کاری که به‌دنبال رونق آنلاین است ضروری است. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی هوش مصنوعی ویژگی‌های تحلیل رقابتی جامعی را پیشنهاد می‌کنند که به کسب‌وکارها امکان نظارت بر استراتژی‌های کلیدواژه رقبای خود را می‌دهد.

ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی می‌توانند مشخص کنند که رقبا کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند، چگونه برای آن کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌کنند و عملکرد محتوای آنها را مشخص می‌کنند. با استفاده از این اطلاعات، سازمان‌های تجاری می‌توانند با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با‌ارزشی که کمتر رقابتی هستند یا با بهبود محتوای خود برای رتبه‌بندی بالاتر برای کلمات کلیدی محبوب، استراتژی‌هایی برای برتری از رقبای خود ایجاد کنند.

۴- به‌روزرسانی داده‌های زمان واقعی

حوزه بازاریابی دیجیتال به‌طور دائم تغییر می‌کند و به‌روز ماندن با جدیدترین ترندها و تغییرات بسیار مهم است. ابزارهای تحقیق کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی داده‌های زمان واقعی real-time را به‌روزرسانی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که سازمان‌های تجاری می‌توانند به جدیدترین اطلاعات دسترسی داشته باشند .این ویژگی به بازاریابان اجازه می‌دهد تا به سرعت استراتژی‌های خود را با تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو، رفتار کاربر و پویایی بازار تطبیق دهند. به‌روزرسانی‌های real-time داده‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند ارتباط و دید آنلاین خود را حفظ کنند و آنها را قادر می‌سازد تا به فرصت‌ها و چالش‌های جدید به‌سرعت پاسخ دهند.

۵-پردازش زبان طبیعی

پردازش زبان طبیعی (NLP) یک فناوری هوش مصنوعی است که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را قادر می‌سازد تا زبان انسان را به طور مؤثرتری درک و تفسیر کنند. به این ابزارها اجازه می‌دهد تا روابط معنایی بین کلمات و عبارات را شناسایی کنند و پیشنهادات دقیق‌تر و مرتبط‌تری ارائه دهند. این ویژگی برای ایجاد محتوایی که با کاربران طنین‌انداز می‌شود resonates with users و با هدف جستجوی آنها هم‌سو می‌شود ارزشمند است.

با استفاده از پردازش زبان طبیعی (NLP)، کسب‌وکارها می‌توانند محتوای خود را برای کلمات کلیدی طولانی و جستجوهای مکالمه conversational queries بهینه کنند و شانس خود را برای رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو افزایش دهند. NLP کیفیت و اثربخشی کلی تحقیق را افزایش می‌دهد و منجر به تعامل بهتر کاربر و افزایش نرخ تبدیل می‌شود.

۶-پیشنهادات و توصیه‌های خودکار

بهترین ابزار کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی اغلب با پیشنهادات و توصیه‌های خودکار ارائه می‌شود که فرآیند انتخاب کلمه کلیدی را کارآمدتر و کاربرپسندتر می‌کند. این ابزارها می‌‌توانند ایده‌های مرتبط با کلمات کلیدی را بر‌اساس محتوای یک وب‌سایت، اهداف کمپین بازاریابی یا ترجیحات مخاطب هدف ایجاد کنند. پیشنهادات خودکار به کسب‌وکارها کمک می‌کند کلمات کلیدی جدید و مرتبطی را که ممکن است نادیده گرفته باشند، پیدا کنند.

چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

در عین حال که استفاده از تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی مزایایی دارد در مقابل ما را با چالش و محدودیت‌هایی هم روبه‌رو می‌کند. چرا که همیشه نمی‌توان برای انجام کارها به هوش مصنوعی تکیه کرد و قضاوت و خلاقیت انسانی را نادیده گرفت.

challenge-use-keyword-research-artificial-intelligence-guide

درست است که در تحقیق صحیح کلمات کاربردی کمک می‌کند؛ ولی نمی‌تواند جایگزین آگاهی و تخصص انسان باشد. ازطرفی، محتوایی که پر از کلمات کلیدی است و برای گوگل نوشته‌شده نمی‌تواند کاربرپسند باشد. در دنباله مطلب سعی می‌کنیم شما را با برخی از چالش‌های مهم کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی آشنا کنیم:

اتکای بیش از حد به اتوماسیون

وابستگی بیش از حد به هوش مصنوعی ممکن است شهود انسان را کاهش دهد، درحالی‌که درک شرایط برای تحقیق موثر کلیدواژه مورد نیاز است. پس، بینش خود را در مورد یک موضوع، کسب‌و‌کار یا خدمات برای ایجاد یک استراتژی کلیدواژه موثرتر نادیده نگیرید، اطمینان حاصل کنید که محتوا هم برای انسان‌ها و هم برای موتورهای جستجو ارزشمند است.

نادیده‌گرفتن شرایط

نادیده‌گرفتن موقعیت و ترندهایی که بر تقاضا و محبوبیت کلمات کلیدی تأثیر می‌گذارد، یکی دیگر از محدودیت‌های هوش مصنوعی است. ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های کلمه کلیدی را تجزیه‌و‌تحلیل کنند، اما نمی‌توانند عوامل خارجی و تغییراتی را که بر رفتار جستجو تأثیر می‌گذارند، در نظر بگیرند.

مدیریت زبان خاص

در صنایع خاص یا حوزه‌های تخصصی، هوش مصنوعی ممکن است برای درک و تولید کلمات کلیدی مرتبط با مشکل مواجه شود، به‌ویژه اگر زبان مورد استفاده بسیار فنی یا خاص آن جایگاه باشد.

دشواری سازگاری در زمان واقعی

تغییرات سریع در رفتار کاربر و ترندهای نوظهور ممکن است چالش‌هایی را برای ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی برای انطباق در زمان واقعی ایجاد کند. بازاریابان باید بینش‌های هوش مصنوعی را با تحقیقات بازار به‌روز تکمیل کنند.

هدف مخاطب

به‌طور کلی این هدف برای واردشدن به ذهن مخاطبان شماست. شما باید نیازها، سوالات و زبانی که استفاده می‌کنند را درک کنید. اگر نشانه‌ها و علائم را نادیده بگیرید، ممکن است در نهایت با کلمات کلیدی مواجه شوید که با چیزی که آن‌ها به‌دنبال آن هستند همخوانی ندارند.

ارتباط کلمه کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما مهم است. به‌طورحتم کلمات کلیدی نامربوط ممکن است ترافیک ایجاد کنند، اما به‌احتمال زیاد ترافیک مورد نظر شما نیست و منجر به نرخ پرش بالاتر می‌شود.

سطح رقابت

در اینجا یک معضل وجود دارد، آیا باید به‌دنبال کلمات کلیدی دُم‌بلندی باشید که رقابتی کمتری دارند، اما ممکن است ترافیک کمتری به‌همراه داشته باشند یا نه کلمات کلیدی با رقابت بالا را هدف قرار دهید؟ این یک انتخاب سخت است، به‌خصوص برای وبسایت‌های کوچکتر.

حجم جستجو و ترندها

متعادل‌کردن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا (و در نتیجه ترافیک بالقوه بیشتر) در مقابل شانس واقعی رتبه‌بندی می‌تواند یک سردرد واقعی باشد. به‌علاوه، ترندها تغییر می‌کنند که می‌تواند بر اثربخشی کلمات کلیدی خاص تأثیر بگذارد.

کلمات کلیدی خاص و طولانی

کلمات کلیدی عمومی ممکن است جستجوهای زیادی داشته باشند، اما آن‌ها همچنین فوق‌العاده رقابتی هستند. ازطرف‌دیگر، کلمات کلیدی دُم‌بلند بسیار خاص ممکن است ترافیک زیادی را وارد نکنند.

 

نحوه انجام کیورد ریسرچ توسط هوش مصنوعی

در این قسمت قصد داریم مرحله‌به‌مرحله روش کار تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی را با شما به اشتراک بگذاریم.

تعیین هدف با واردکردن کلمه کلیدی اصلی

در ابتدا کلمه کلیدی اصلی را به ابزار هوش مصنوعی می‌دهید. ابزار مورد نظر برمبنای کلمه کلیدی که در اختیارش قرار دادید یک سری کلمات کلیدی مرتبط و اضافی به شما می‌دهد.

به هنگام کار با ابزار هوش مصنوعی در همان ابتدا هدف کسب‌و‌کار را در این مرحله (واردکردن کلمه کلیدی اصلی) مشخص ‌کنیم. بدانیم دنبال چه هست؟ در پی فروش بیشتر، افزایش آگاهی از برند، یا این‌که به‌دنبال بالا بردن ترافیک سایت و… است.

در ادامه به کمک کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی می‌توان براساس هدفی کاری که وجود دارد به تجزیه‌وتحلیل‌ها، نتایج مختلف کلمات کلیدی کمک کرد. پس، در ادامه با طرح برنامه هدفمند می‌توان برای پیش‌برد اهداف کسب‌و‌کاری قدم‌های مثمر ثمرتری برداشت.

تجزیه‌ و‌ تحلیل داده‌ها

پس از تعیین هدف به دنبال داده‌ها می‌رویم. چراکه این داده‌ها در رسیدن ما به کلمه کلیدی درست‌تر در تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی کمک ویژه‌ای می‌کنند. به‌دنبال آن محتواهای رقبا، بک‌‌ لینک، متا داده‌ها و غیره را بررسی می‌کنیم. در این مرحله به کمک ابزارهای هوش مصنوعی قرار است سوالات درستی را در قالب پرامپت‌نویسی مطرح کنیم و در مقابل جواب‌هایی هم به‌عنوان داده‌ها دریافت کنیم. بدین منظور قرار است به کمک تجزیه‌و‌تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌هایی که ابزار انجام داده برای هدف کاری خود آن تحلیل‌ها را در نظر بگیریم.

در این مرحله به سراغ داده‌ها و تحلیل ابزارهای هوش مصنوعی می‌رویم. در ابتدا بایستی با فیلترهای که هست داده‌های نامرتبط با کسب‌و‌کارمان را کنار بگذاریم و اصلی‌ها را استخراج کنیم. یعنی کلماتی که کمترین ارتباط را محصولات و خدمات کسب‌و‌کار مورد نظر دارند را از لیست موجود حذف کنیم.

گروه‌بندی کلمات کلیدی

در گام بعدی به کمک کلمات کلیدی که در اختیار داریم و براساس موضوعاتی که وجود دارد آن‌ها را در گروه‌هایی مشخص قرار می‌دهیم. در نهایت هم هر کدام از واژه‌های کلیدی را براساس نرخ تبدیل و ارزشی که ایجاد می‌کنند رتبه‌بندی می‌کنیم.

درخواست تولید محتوا

به کمک کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی که انجام دادیم، می‌توانیم محتوایی هم براین اساس با استفاده از هوش مصنوعی تولید کنیم.

اصلاح مستمر کلمات کلیدی

بعد هم محتوا را بررسی می‌کنیم تا از نظر خوانایی و گرامری خطایی نداشته باشد. وقتی محتوا را منتشر کردیم به‌طور منظم آن را بررسی کنیم و به رتبه‌بندی گوگل هم نیم‌نگاهی داشته باشیم. حواسمان باشد در ادامه کار از نظر این‌که استراتژی کلمات کلیدی فعلی درست است یا نه محتوا بررسی شود. اگر اثرگذاری پایینی دارد مجدد مورد بررسی قرار دهیم تا کلمات کلیدی با رقابت پایین را هم استفاده کنیم.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که سئو یک کار منظم و مستمر براساس تغییرات جدید و تغییرات در محبوبیت کلمات کلیدی است.

بنابراین، به کمک به‌روز ماندن و گسترش استراتژی و هدف‌گذاری موثر روی داده‌ها عملکرد کاریتان را با بهینه‌سازی موتورهای جستجو تحت عنوان سئو SEO افزایش دهید.

 

معرفی ۱۰ ابزار براي تحقیق كلمات كلیدی با هوش مصنوعی

در حال حاضر چندین ابزار تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی در بازار موجود است. در اینجا برخی از آن ابزارهایی که به برندها کمک کرده‌اند تا کسب‌وکارهای آنلاین موفقی داشته باشند برایتان نام می‌بریم.

tools-keyword-research-artificial-intelligence-SEO.

SEMRush

این ابزار با پایگاه کلمات کلیدی عظیم به‌همراه تجزیه‌وتحلیل سئوی رقابتی کمک می‌کند. به‌منظور آگاهی در کلمات کلیدی برای سایت عملکرد بهتری را برای مقالات فعلی ارائه می‌دهد. هنگام کار با این ابزار در همان ابتدا با واردکردن کلمه کلیدی اصلی می‌توان خروجی به‌عنوان کلمات کلیدی مرتبط و کلمات دُم‌بلند و طولانی را دریافت کنید. علاوه‌بر این‌که این ابزار کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی کاربرپسند است، استفاده از آن هم آسان است. به همین دلیل استفاده از فیلترهای این ابزار کار را برای کاربر راحت می‌کند.

KWFinder

این ابزار تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی با عنوان بهترین ابزار با هدف تجزیه‌و‌تحلیل کلمات کلیدی را برای هر دسته‌بندی به نمایش می‌گذارد. بایستی بدانید برای استفاده از این پلتفرم به‌منظور یافتن کلمات کلیدی با چالش‌های کمتری مواجه هستیم. کار با این ابزار همچنین کاربران را قادر می‌سازد براساس دامنه، مکان و قابلیت کاربرد زبان آن‌ها جستجو کنند.

SurferSEO

این ابزار بهینه‌سازی سئو که براساس هوش مصنوعی کار می‌کند. این ابزار برای ۵۰۰ سیگنال صفحات سئوی داخلی در ارائه پیشنهاد کلمات کلیدی، افزایش ترافیک ارگانیک و دستورالعمل محتوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این ابزار بینش دقیق از فاکتورهای رتیه‌بندی ارائه می‌دهد. با استفاده از ابزار SurferSEO می‌توانید محتوا ایجاد، ویرایش و بهینه کنید.

اگر به دنبال بینش بیشتر در مورد کلمات کلیدی مرتبط هستید و می خواهید محتوای خود را با استاندارد بالا بهینه کنید، Surfer SEO می تواند در هر دو مورد کمک کند. این یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای بازاریابان محتوا و سئوکارانی است که می‌خواهند مقالاتی با کیفیت بالا ایجاد کنند که در نتایج موتورهای جستجو برای کلمه کلیدی هدف خود رتبه خوبی داشته باشند.

Bard

ابزاری برای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی براساس گپ گوگل است. این ابزار کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کاری‌تان را شناسایی و در اختیارتان قرار می‌دهد. در این ابزار از پردازش زبان طبیعی به کار رفته است. ابزار Brad همچنین در مورد ترندها و الگوهای جستجو از سوی کاربر هم داده‌هایی در اختیارتان قرار می‌دهد.

AnswerThePublic

به کمک این ابزار می‌توانید کلمات مرتبط، سوالات، مقایسه‌ها و حروف اضافه که همراه یا اطراف کلمه کلیدی اصلی می‌آید و افراد زیادی در گوگل آن سرچ می‌کنند را پیدا کنید. سپس آن کلمات کلیدی را که به دست آوردید، میزان جستجو، دشواری، فرصت و ارتباطی که با همدیگر دارند را از فیلتر گذرانده و اولویت‌بندی کنید.

Frace

این ابزار می‌تواند ۲۰ نتیجه را برای هر کلمه کلیدی و سئو متریک SEO metrics مانند اعتبار دامنه، تعداد کلمات و بک لینک‌ها را نشان دهد. زمانی‌که کلمه کلیدی مورد نظر را انتخاب کردید خطوط کلی محتوا و سرفصل محتوا به وجود می‌آید.

Clearscope

این ابزار می‌تواند براساس هدف جستجو، خلاصه محتوا ایجاد کند. درحالی‌که سرفصل‌های بهینه‌سازی‌شده و نرخ کلیک‌ها را هم پیشنهاد می‌دهد.

در نهایت به کمک این ابزار می‌توانید محتوای خود را براساس کلمات کلیدی و پیشنهادات هوش مصنوعی بنویسید و بهینه کنید.

MarketMuse

این ابزار هم از نظر خوانایی، اعتبار و مرتبط‌بودن به محتوای سایت کمک می‌کند. در عین حال موضوعات، لینک‌ها و کلمات کلیدی را هم پیشنهاد می‌دهد.

Junia AI

توصیه می کنیم در میان این ابزارهای کیورد ریسرچ با هوش مصنوعی ابزار Junia AI را هم امتحان کنید؛ زیرا طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و درک را برای بهینه‌سازی موثر کلمات کلیدی ارائه می‌دهد. با رابط کاربر‌پسند و عملکرد قوی آن، می‌توانید بهینه‌سازی محتوای سایت خود را ساده کنید و از رقبای کاریتان بیش از قبل پیشی بگیرید.

SEO.ai

یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است که با هدف تحقیق کلمات کلیدی کار می‌کند و پیشنهاداتی هم به همین منظور به کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توانید با تحلیل رقبا محتوای کاربرپسند را برای وبسایت خود تهیه و ترافیک ارگانیک وبگاه‌تان را افزایش دهید.

 

کلام آخر

این مقاله را در سایت جهان فکر به نگارش درآوریم تا بگویم استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی با هوش مصنوعی نقش بسیار مهمی دارد. آن‌ ابزارها می‌توانند در افزایش دیده‌شدن محتوای‌تان، هدایت ترافیک ارگانیک و در نهایت دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال کسب‌وکارتان کمکتان کند. همواره امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید برای رشد سایت‌تان قدم‌های روبه‌جلوتری بردارید تا هر چه سریع‌تر و بهتر نیاز مخاطب هدف‌تان را برطرف کنید.

منبع ۱  منبع ۲ منبع ۳

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

کوچینگ چیست؟

    نویسنده: فرزانه کردلو   راستی وقتی برای اولین بار واژه کوچینگ را می‌شنوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *